استخاره با قرآن امام جعفر صادق آنلاین رایگان!

استخاره با قرآن امام جعفر صادق
استخاره با قرآن امام جعفر صادق

استخاره امام جعفر صادق را در وبسایت بدونیم بخوانید!

استخاره منسوب به امام جعفر صادق

امام صادق علیه السلام می‌فرماید:

بعضی از آباء و اجداد من وقتی می‌خواستند استخاره کنند، می‌گفتند:

« اللَّهمَّ لَكَ الْحَمْدُ وَ بِيَدِكَ الْخَيْرُ كُلُّه اللَّهمَّ إِنِّي أَسْتَخِيرُكَ بِرَحْمَتِكَ-وَ أَسْتَقْدِرُكَ الْخَيْرَ بِقُدْرَتِكَ عَلَيْه لِأَنَّكَ تَقْدِرُ وَ لَا أَقْدِرُ وَ تَعْلَمُ وَ لَا أَعْلَمُ وَ أَنْتَ عَلَّامُ الْغُيُوبِ اللَّهمَّ فَمَا كَانَ مِنْ أَمْرٍ هوَ أَقْرَبُ مِنْ طَاعَتِكَ وَ أَبْعَدُ مِنْ مَعْصِيَتِكَ وَ أَرْضَى لِنَفْسِكَ وَ أَقْضَى لِحَقِّكَ فَيَسِّرْه لِي وَ يَسِّرْنِي لَه وَ مَا كَانَ مِنْ غَيْرِ ذَلِكَ فَاصْرِفْه عَنِّي وَ اصْرِفْنِي عَنْه فَإِنَّكَ لَطِيفٌ لِذَلِكَ وَ الْقَادِرُ عَلَيْه».
خداوندا حمد و ستایش مخصوص توست و تمام خیر در دست توست. خدایا من به وسیلۀ رحمتت طلب خیر می‌کنم و به وسیلۀ قدرتی که بر خیر داری برای آنچه خیر است طلب قدرت و توانایی می‌کنم.

چون تو توانایی و من ناتوانم و تو می‌دانی و من نمی دانم و تو علام الغیوب هستی.

خداوندا هر کاری که به طاعت و رضایت تو نزدیک تر و از معصیتت دورتر و در ادای حق تو بهتر است را برایم میسر و آسان کن و هر کاری غیر این است را از من منصرف و مرا از آن منصرف فرما

همانا تو لطیف هستی به این امور و توانایی بر آن.

پیشنهاد مطالعه:

استخاره با قرآن امام علی آنلاین

استخاره دیگری از امام صادق علیه السلام

«عَنْه عَنْ عِدَّةٍ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ عَلِيِّ بْنِ أَسْبَاطٍ رَفَعَه إِلَى أَبِي عَبْدِ اللَّه علیه السلام قَالَ: تَقُولُ فِي الِاسْتِخَارَةِ:

أَسْتَخِيرُ اللَّه وَ أَسْتَقْدِرُ اللَّه وَ أَتَوَكَّلُ عَلَى اللَّه وَ لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّه أَرَدْتُ أَمْراً فَأَسْالُ إِلَهي إِنْ كَانَ ذَلِكَ لَه رِضًى أَنْ يَقْضِيَ لِي حَاجَتِي وَ إِنْ كَانَ لَه سَخَطاً أَنْ يَصْرِفَنِي عَنْه وَ أَنْ يُوَفِّقَنِي لِرِضَاه».
وقتی می‌خواهی استخاره کنی بگو: از خدا طلب خیر می‌کنم و از خدا طلب قدرت و توانایی [برای انجامش] می‌کنم و بر خدا توکل می‌کنم و هیچ حول و قوه ای نیست مگر به کمک خدا.

[آنگاه می‌گویی] می‌خواهم کاری را انجام دهم؛ از خدایم می‌خواهم اگر رضایتش در این کار است حاجتم را براورده کند و اگر، خشم و غضبش در آن است مرا از آن منصرف کند و موفقم کند به آنچه رضایتش در آن است.

استخاره امام هفتم

صفوان جمال می‌گوید از امام صادق علیه السلام شنیدم که هنگام استخاره می‌گفت:

«اللَّهمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِعِلْمِكَ، وَ أَسْتَخِيرُكَ بِعِزَّتِكَ، وَ أَسْأَلُكَ مِنْ فَضْلِكَ الْعَظِيمِ، وَ أَنْتَ أَعْلَمُ بِعَوَاقِبِ الْأُمُورِ. إِنْ كَانَ هذَا الْأَمْرُ خَيْراً لِي فِي دِينِي وَ دُنْيَايَ وَ آخِرَتِي، فَيَسِّرْه لِي وَ بَارِكْ لِي فِيه، وَ إِنْ كَانَ شَرّاً فَاصْرِفْه عَنِّي، وَ اقْضِ لِيَ الْخَيْرَ حَيْثُ كَانَ، وَ رَضِّنِي بِه، حَتَّى لَا أُحِبَّ تَعْجِيلَ مَا أَخَّرْتَ وَ لَا تَأْخِيرَ مَا عَجَّلْتَ».
پروردگارا من به علمت از تو می‌خواهم و به عزتت از تو طلب خیر می‌کنم و از فضل عظیمت از تو تقاضا می‌کنم؛

درحالی که تو از همه به عاقبت کارها داناتری [و در ادامه می‌فرمود خداوندا] اگر این کار، خیر است در دین و دنیا و آخرتم آن را برایم آسان کن و در آن برایم برکت بده و اگر شرّ است آن را از من منصرف کن؛ و برایم خیر را مقدر کن هرچه که باشد و به آن راضی‌ام کن تا دوست نداشته باشم تعجیل چیزی را که تأخیر انداختی و تأخیر چیزی را که تعجیل داشتی.

4 دیدگاه دربارهٔ «استخاره با قرآن امام جعفر صادق آنلاین رایگان!»

  1. روز دوشنبه ،شب عید،کارگاهی را که از دولت اجاره کردیم ،به مزایده گذاشته می‌شود ،تا کسی که قیمتش مناسبه و…! به اون شخص اجازه بدن! آیا دوباره کارخانه تمدید قرارداد اجاره میشه ؟؟

  2. حمیده نام مادر ربابه

    سلام شب که میشه حالم بد میشه حالت تشنج میگیرم بدن مورمورمیشه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *